post

فلسفه و دلیل اصلی استفاده از یک سیستم امنیتی تصویری ، نظارت و کنترل به وسیله مانیتور کردن تصاویر دوربین ها می باشد . 
مشاهده تصاویر دوربین های مدار بسته می تواند به ۲ روش صورت بگیرد .

روش اتصال مستقیم : 
در اتصال مستقیم ،با متصل کردن دستگاه ضبط ( DVR یا NVR) به مانیتور به وسیله یکی از خروجی های تصویر ( AV , VGA , HDMI ) می توانیم تصاویر زنده و تصاویر ضبط شده ، بر حسب نیاز خود مرور و مشاهده می کنیم . مشاهده تصاویر مستلزم حضور شخص و اپراتور در محل می باشد .

روش دوم انتقال تصویر از طریق اینترنت : 
در این روش مشاهده و دسترسی به تصاویر ضبط شده از طریق بستر شبکه و اینترنت صورت می گیرد و مشاهده تصاویر دوربین ها بر روی موبایل ، تبلت یا کامپیوتر امکان پذیر می کند که در اصطلاح عام انتقال تصویر گفته می شود . 
مهمترین مزیت انتقال تصویر ، مشاهده و مانیتور تصاویر دوربین های مدار بسته منزل ، دفتر کار ، کارخانه در هر جا و مکان از طریق اینترنت بر رویه موبایل و کامپیوتر است که امکان حراست مکان و نظارت دائمی ، بر رویه کارمندان و فرزندان و … را فراهم می کند .

انتقال تصویر توسط اینترنت به دو صورت P2P و با استفاده از IP Static انجام میپذیرد.

در روش P2P دستگاه DVR (مربوط به دوربین های انالوگ) یا NVR (مربوط به دوربین های IP) شما از طریق اینترنت به سرور شرکت سازنده خود(که اکثراٌ در خارج از کشور میباشند) متصل میشود و شما میتوانید توسط حساب کاربری که در وب سایت شرکت سازنده ایجاد میکنید به تصاویر دوربین های خود دسترسی داشته باشید.البته در این روش با توجه به اینکه تصاویر دوربین های شما به سرور شرکت سازنده انتقال داده میشود و شما از طریق سرورهای خارج از کشور به تصاویر خود دسترسی پیدا میکنید دارای امنیت و سرعت کمتری نسبت به روش IP Static میباشد. 

روش ارتباط دستگاه شما با سرور شرکت سازنده به این صورت است که اکثر dvr ها  و NVR ها کد p2p خود را بصورت یک QR Barcode نمایش می دهند و برای بدست آوردن آن نیاز است تا بارکد مورد نظر را scan کنید.برای انتقال تصویر دوربین مداربسته به روش p2p باید نرم افزار مورد نظر که در پکیج dvr یا NVR قرار دارد را روی گوشی خود نصب کنید و تنها پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور به همراه کد p2p به راحتی هر چه تمام می توانید تصاویر دوربین مدار بسته خود را تماشا کنید.

شایان ذکر است که برای این نوع انتقال تصویر نیاز به تغییر تنظیمات مودم ندارید تنها یک اتصال اینترنتی برای dvr کافیست.

برای امنیت بیشتر سعی کنید کلمه عبور و نام کاربری دستگاه خود را از حالت پیش فرض تغییر دهید.کد p2p شما یک آیتم محرمانه است پس آن را در اختیار کسی قرار ندهید.

انتقال تصویر با استفاده از آی پی استاتیک :

در این روش شما نیاز به دریافت یک آی پی منحصر بفرد و مختص به خودتان در اینترنت دارید که با هر بار اتصال به اینترنت تغییر نکند.

توجه داشته باشید آدرس های آی پی که به افراد به صورت عادی در اینترنت اختصاص داده میشود از نوع Public بوده و با هر بار اتصال به اینترنت تغییر میکنند لذا شما باید از سرویس دهنده اینترنت خود بخواهید تا آی پی استاتیک به همراه سرویس اینترنت به شما اختصاص دهد که معمولا شامل هزینه اندکی میباشد.

توجه داشته باشید دریافت آی پی استاتیک در حال حاضر فقط برای مشترکین اینترنت ADSL و Wireless امکان پذیر میباشد و شما نمیتوانید از اینترنت اپراتورهای ایرانسل و همراه اول تقاضای دریافت آی پی استاتیک کنید.

خوشبختانه شرکت داده پردازان جوان با تکیه بر دانش و فناوری روز در استان خوزستان و بخصوص شهر اهواز  این امکان را فراهم کرده تا عملیات نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته و انتقال تصویر جهت کلیه ادارات،دفاتر خصوصی و ارگان های دولتی و حتی منازل و فروشگاه های شخصی براحتی با حداکثر سرعت و امنیت با سازگاری کامل با کلیه بسترهای اینترنتی کشور انجام شود

 

Visits: 854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *