Remote-Backup

پیشگیری از بروز مشکلات در شبکه مهم می باشد اما در نهایت امکان بروز مشکل در شبکه وجود دارد مانند خرابی سخت افزاری سرورها، خرابی هارد دیسک، حذف عمدی یا سهوی فایل ها از فایل سرور. به همین جهت پشتیبانی شبکه امری مهمی است.

وجود فایل پشتیبان از منابع مهم شرکت از مهمترین وظایف پشتیبان شبکه میباشد.گروه مهندسی داده پردازان جوان به عنوان مجری راه اندازی و پشتیبانی شبکه امکان نصب و راه اندازی و نگهداری انواع سرورهای پشتیبان گیری را دارا می باشد. نرم افزارهای پرقدرتی مانند Symantec Backup Exec, Veeam Backup, Acronis, VMware Backup Solutions برای مدیریت تهیه فایلهای پشتیبان از منابع شبکه می باشند.

انواع بکاپ ها

Full Backup: در این روش، از تمام اطلاعات بصورت کامل بکاپ تهیه می شود.
Incremental Backup: در این نوع بکاپ، زمانی که تغییراتی را روی اطلاعات اعمال کنیم، بکاپ تنها از این تغییرات گرفته می‌شود. این نوع بکاپ حجم کمتری نسبت به بکاپ Full دارد.
Deferential Backup: این بکاپ از تغییرات صورت گرفته نسبت به اخرین Full بکاپ تهیه می شود.

این بکاپ ها را می توان روی هارد، CD/DVD، دیسک های Blue-Ray، Flash و . . . ذخیره کرد.

همچنین با تعریف زمانبندی صحیح برای بکاپ‌ها، از فضای هارد حداکثر استفاده را می‌بریم.

البته جهت اطمینان داشتن از امنیت فایلها می بایست از جند راهکار به صورت ترکیبی استفاده نمود. نمی توان صرفاً با تهیه بکاپ از امنیت فایلها مطمئن شد.

یکی از این مراحل RAID بندی هارد می باشد. به کمک RAID بندی هاردها درصورت خرابی یکی از هاردها کاربران همچنان به ادامه فعالیت خود می پردازند. و بدون از دست دادن فایلها امکان جابجایی هارد نو با هارد خراب وجود دارد.

در بسته های اجرایی شرکت داده پردازان جوان همواره راهکارهای مربوط به پشتیبان گیری از همان مراحل ابتدایی کار در نظر گرفته شده است.

بسته به نوع شبکه و نیاز کارفرما یکی از انواع این محصولات در شبکه کارفرما بصورت سروری جدا نصب و راه اندازی خواهد شد.
تنظیمات لازم جهت تهیه فایل پشتیبان به صورت خودکار از منابع شبکه در ساعت و زمانهای تعریف شده انجام خواهد شد. گزارش از وضعیت بکاپ گیری تهیه خواهد شد و در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت.

Visits: 508