حتما برای شما که مسئول شبکه یک سازمان و یا یک شرکت بزرگ هستید پیش آمده که بخواهید برنامه جدیدی را در شبکه‌تان راه‌اندازی کنید اما برای این کار نیاز به یک یا چند سرور جدید دارید. ممکن است شرکتی که این نرم‌افزار را به شما می‌فروشد از شما بخواهد که یک سرور اختصاصی برای او فراهم کنید و یا خود شما بخاطر نگرانی از اینکه نرم‌افزار جدید با نرم‌افزارهای قبلی‌تان تداخل ایجاد کند، بخواهید سرورهای آنها را ازهم جداکنید. در چنین مواقعی نه‌تنها شما باید چندین میلیون تومان خرج خرید سرورهای جدید کنید، بلکه احتمالا باید مدت زیادی هم صبر کنید تا این بودجه تامین شود و این موضوع درحالی اتفاق می‌افتد که شما سرورهایی دارید که درحال کار کردن با تنها ۵ تا ۱۵% از قدرت واقعی خود هستند !
درچنین شرایطی استفاده از راهکارهای مجازی سازی علاوه بر اینکه این مشکل را به راحتی حل می‌کند، به شما امکانات بسیار دیگری نیز ارائه می‌کند که هر یک از آنها به تنهایی می‌تواند شما را بسیار هیجان‌زده کند .

vmware-esx-vspher

مزایای مجازی‌سازی

مجازی‌سازی تکنولوژی جدیدی است که هر کاربر کامپیوتری می‌تواند از مزایای آن بهرمند شود. کاربران متعدد و شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان از راه حلهای مجازی‌سازی VMware به عنوان یک راه حل مفید و سودمند برای مدیریت IT در راستای کاهش هزینه، افزایش کارایی، انعطاف پذیری و بهره‌وری از سخت افزارها در سازمانهای خود، استفاده می‌کنند.

به طور کلی مزایای مجازی‌سازی را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

یکپارچه‌سازی سرور و بهینه‌سازی زیرساخت: یکی از بزرگترین مشکلات سازمانهای بزرگ تهیه و نگهداری سخت‌افزار کاربران است. این مساله وقتی سازمانی به صورت پراکنده باشد بسیار بحرانی‌تر خواهد شد زیرا فرایندهای ارتقا، تعمیر و به روزرسانی بسیار وقتگیر است. مجازی‌سازی امکان بهره‌وری حداکثری از منابع را با بهره‌گیری از تمام منابع و شکستن سنت” یک سرور برای یک کاربرد “، توانسته از منابع به طرز بهینه‌ای استفاده کند.

کاهش هزینه زیرساخت فیزیکی: با مجازی‌سازی تعداد سرورها و سخت‌افزارهای مرتبط با آن در دیتاسنتر‌ها به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. هر چه تعداد سرورها کمتر باشد، باعث کاهش نیاز به فضا، تجهیزات برقی، تهویه مطبوع خواهد شد که به نوبه خود باعث کاهش در هزینه‌ها خواهد بود.

بهبود قدرت پاسخگویی و انعطاف‌پذیری اعمال: مجازی‌سازی یک روش جدید مدیریت زیرساخت و کمک به مدیران IT است تا با کاهش اعمال تکراری مانند پیکره‌بندی، مانتیتورینگ، نگهداری و provisioning در صرفه‌جویی زمان این مدیران نقش بسزایی داشته باشد.

بالا بردن میزان در دسترس بودن کاربردها و بهبود دوام کسب و کار: از بین بردن میزان زمانهای downtime Planned و بازیابی سریع در هنگام بروز خرابی‌های پیش‌بینی نشده و قابلیت پشتیبان‌گیری امن و انتقال تمام محیطهای مجازی بدون وقفه در سرویس است.

مدیریت و امنیت بهتر: توانایی بکارگیری، مدیریت و مانیتور کردن محیطهای Desktop به صورت امن که قابل اجرا بر روی هر سیستم کامپیوتر می‌باشد و کاربران نهایی می‌توانند به صورت محلی یا از راه دور با یا بدون ارتباط شبکه‌ای استفاده کنند. در صورت خرابی و بروز مشکل برای یک سیستم بلافاصله قابل جایگزینی هستند و داده‌های شخصی هر شخص را هم می‌توان به صورت جدا از خود سیستم مجازی ذخیره کرد.

ارتقاء و بروزرسانی آسان: در صورت کم بودن منابع سخت‌افزاری تخصیص‌یافته به یک ماشین به راحتی می‌توان به منابع ماشین اضافه کرد. برای به روز رسانی به راحتی می‌توان سیستم‌های متعددی را بدون نیاز به انتقالات زیاد، به روز رسانی کرد.

امکان حمایت از Remote Developer : برای شرکتهایی که با مشتریانی به صورت برون‌سپاری کار می‌کنند، مساله امنیت داده‌های آن بسیار مهم است. با این تکنولوژی به راحتی داده‌ها به صورت امن در حافظه‌های داخل سازمان نگهداری خواهد شد.

تیم فنی شرکت داده پردازان جوان آماده ارائه خدمات مربوط به راه اندازی مجازی سازی سرور برای مشتریان عزیز می باشد.

در حال حاضر تیم فنی داده پردازان جوان قادر به ارائه کلیه خدمات مربوط به مجازی سازی شبکه شامل ارائه طرح فنی، مجازی سازی سرورها، راه اندازی و تنظیمات کامل vCenter، راه اندازی VDI و ارائه و خدمات مربوط به کلیه Storage ها می باشد.

Visits: 420